حمله وهابیون به اهل‏سنت در جشن میلاد پیامبر(ص)


برخی از فرقه های افراطی که با به کارگیری ابزار خشونت سعی در تحمیل برداشت خود از اسلام به سایر فرقه‏ها دارند این اجتماع را هم به خون کشیدند.

در حالی که برخی از فرقه های به ظاهر مسلمان همچون «وهابی» و «دیو بندی» مراسم میلاد پیامبر اکرم(ص) را شرک و بدعت می‏نامند در دوازدهم ربیع الاول امسال هم، مردم سنی پاکستان در یک گردهمایی بزرگ گرد آمدند اما متاسفانه برخی از فرقه های افراطی که با به کارگیری ابزار خشونت سعی در تحمیل برداشت خود از اسلام به سایر فرقه‏ها دارند این اجتماع را هم به خون کشیدند.

به گزارش رحماء این دقیقا همان چیزی است که در «دیر اسماعیل خان» و «فیصل آباد پاکستان» در روز میلاد حضرت رسول (ص) شاهد آن بودیم، وقتی که دیوبندی ها و وهابیون افراطی که متعلق به گروه تروریستی «طالبان» و «سپاه یزید» بودند، به اجتماع مسالمت‏آمیز مردم مسلمان حمله کردند و متاسفانه تعداد زیادی از مسلمانان و برادران اهل‏تسنن را به خاک و خون کشیدند.

سؤالی که اکنون مطرح می‏شود این است که چرا این اخبار در رسانه های پاکستان به صورتی نادرست نمایش داده شده و یا به طور کلی سانسور می شود؟

یک جواب ساده برای این سوال وجود دارد و آن این که: لابی گروه افراطی طالبان (شامل وهابی‏ها و دیوبندی‏های افراطی) با سرمایه های کلانی که عموما از سوی عربستان سعودی تغذیه می شود، دارای قدرت نفوذ زیادی در رسانه های پاکستانی است.

به همین دلیل آنها اجازه نمی دهند که واقعیت شرور ایدئولوژی آنها برای همگان و خصوصا طرفداران پاکستانی شان عیان شود؟

از این رو آنها حوادث مهیب در دیر اسماعیل خان و فیصل آباد را که نمونه بارزی از تروریسم محض بود، به صورتی نادرست نشان داده و از آن بعنوان درگیری های فرقه ای یاد می کنند.

این درحالی است که این قبیل حوادث، درگیری‏های قومی و قبیله‏ای نیستند، بلکه حملاتی تروریستی از ناحیه عده‏ای اقلیت افراطی بر علیه تمامی نژادها و اقوام منطقه محسوب می‏شوند.

این مبارزه ای بین طرفداران حقیقی اسلام و تروریست هایی همچون «ملا عمر»، «بن لادن» و «ریگی» است که تنها نامی از اسلام را به عنوان فریب اذهان عمومی یدک می کشند. و اکنون این وظیفه دولت پاکستان است که امنیت مردم خود را در برابر حملات تروریستی این گروهک‏ها تأمین کند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam sgte jalebi darid
www.chuchaka.blogfa.com