روزنامه سعودي: ايران را به آتش بكشيد



يك روزنامه چاپ عربستان سعودي در شماره دو روز پيش طي مقاله اي جنجال آميز و وقيحانه تحت عنوان "هزار آتش در بلاد فارس" خطاب به دولت حاكم در عربستان و ديگر كشورهاي عربي، به طور علني خواستار بر هم زدن امنيت داخلي و بي ثبات كردن جمهوري اسلامي ايران شد.

به گزارش شيعه آنلاين، روزنامه "الوطن" چاپ عربستان سعودي طي مقاله اي در مورد جنگ فعلي ميان شيعيان حوثي و دولت مركزي يمن كه توسط "محمد رطيان" نوشته شد، جمهوري اسلامي ايران را عامل اصلي بروز اين درگيري معرفي كرده و خواستار تلاش براي برهم زدن اوضاع داخلي كشورمان شد.
"محمد رطيان" در بخشي از مقاله خود مي نويسد: جنگ ميان حوثي ها و دولت مركزي يمن نشان دهنده ادامه تلاش ايران براي تشكيل و تكميل طرح "هلال ايراني" كه "ملك عبدالله دوم" پادشاه اردن آن را "هلال شيعي" ناميد، است.
وي در ادامه اين مقاله مي افزايد: آتش فارس‌ها از شمال يعني عراق و از جنوب يعني يمن ما را محاصره كرده است، البته ما نيز هزاران عصا داريم كه مي توانيم با استفاده از آن بلاد فارس را به آتش بكشيم و در آن هزاران آتش برافروزيم زيرا به نظر مي رسد كه آنان (ايرانيان) زباني جز اين زبان را نمي فهمند!
"رطيان" همچنين در ادامه نوشت: ايران به طور آشكار بازي مي كند بنابراين ما نيز بايد به طور آشكار بازي كنيم. البته بنده به جنگ علاقه اي ندارم اما كسي كه اطراف خانه ام بايستد و چوب در دستش باشد، بايد به هر طريقي كه شده دست او را قطع كنم. جنگ در مناطق مرزي جنوب كشورمان همچنان ادامه دارد و خانواده هاي ما نيز در امان نيستند. ما نمي دانيم چه وقت و چگونه به پايان خواهد رسيد.
وي افزود: جهان به دهكده اي كوچك تبديل شده و روابط و همكاري ميان اطراف مختلف با يكديگر گره خورده است، بنابراين نگوئيد كه نبرد شمال يمن، يك مسأله داخلي و مربوط به يمني هاست و ما نبايد بايستيم و فقط نظاره گر اين جنگ باشيم.
گفتني است با انتشار اين مقاله جنجال آميز و وقيحانه، دو دستگي علني كشورهاي عربي در موضع گيري نسبت به جمهوري اسلامي ايران به طور آشكار مشخص مي شود و مي توان اين دو دسته را به كشورهاي "حامي مقاومت" كه مدافع ايران هستند و كشورهاي به اصطلاح "معتدل" كه ضد ايران و مدافع سياست هاي آمريكا و اسرائيل در منطقه هستند، تقسيم كرد.
دسته اول حامي جمهوري اسلامي ايران هستند زيرا كشورمان را حامي و مدافع اصلي مقاومت اسلامي در منطقه مي دانند و دسته دوم ايران را پشت پرده ناامني هاي منطقه و بروز جنگ هاي مختلف از جمله جنگ 33 روزه ارتش صهيونيستي عليه لبنان و جنگ 22 روزه همين ارتش عليه نوار غزه مي دانند
ارسال شده در تاریخ 16/8/88

هیچ نظری موجود نیست: