افشاي فعاليت‌هاي تروريستي وهابيت در قلب اروپا


پيشروي فعاليت سلفي‌هاي افراطي و سوء استفاده از مساجد و مراکز تجمع مسلمانان در سايه حمايت کشورهاي حوزه خليج فارس نگراني شديد مجامع اروپايي را برانگيخت.
به گزارش پايگاه البروج، وهابيون اروپا در جديدترين اقدامات خود مساجد و مراکز اسلامي مسلمانان را به عنوان جايگاهي براي برگزاري نشست و هم‌انديشي انتخاب کرده‌اند، تا جايي که اين امر موجب افزايش حساسيت مجامع اروپايي نسبت به مسلمانان و به ويژه مراکز تجمع آنان شده است.
گروه‌هاي سلفي و يا به عبارت ديگر وهابي‌ها که اروپايي‌ها خاستگاه آنان را عربستان سعودي و سردمدار آن را اسامه بن لادن مي دانند، اخيرا نگراني شديد کشورهاي اروپايي به ويژه دانمارک، ايتاليا، آلمان، انگليس و اسپانيا را برانگيخته‌اند.
برخي از منابع خبري اروپايي اعلام کردند: در پي شدت گرفتن فعاليت وهابي‌ها در اروپا و کنترل شديد برخي مساجد و مراکز تجمع مسلمانان، تعدادي از اين افراد از جمله گروه هماهنگ کننده اقدامات تروريستي و انتحاري در عراق دستگير شدند.
مجامع اروپايي همچنين با اشاره به اين که پس از دستگيري اين افراد اطلاعات بسيار مهمي از شيوه فعاليت آنان بدست آمده است، اظهار کردند: افراد مذکور پس از دستگيري به حمايت مالي کشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه عربستان سعودي، امارات، قطر، برخي از موسسات مالي رسمي و خصوصي و برخي از علماي سلفي اين کشورها اعتراف کردند.همچنين مقدار زيادي مواد جهت ساخت مواد منفجره تي اي تي بي و مقدار زيادي اسلحه در مساجد محل تجمع وهابي‌ها در دانمارک کشف شد.
گروه‌هاي دستگير شده يک گروه از چهار گروه فعال وهابي‌ها و عاملان انفجارهاي لندن در جولاي 2005 به شمار مي‌‌آيند.
درپي اين امر و همراه با تشديد پديده اسلام هراسي در اروپا، بسياري از کشورهاي اروپايي کنترل شديد خود بر مساجد و مراکز تجمع مسلمانان را آغاز کرده اند.
از سوي ديگر بسياري از مجامع اسلامي بزرگ جهان، ضمن محکوم کردن فعاليت وهابي‌ها، خواستار ريشه کن کردن اين افراد شده و اعلام کردند: فعاليت وهابي‌ها که اکنون پاي خود را از منطقه خاورميانه فراتر نهاده و در اروپا آغاز به کارکرده به تخريب چهره مسلمانان در جهان انجاميده و آنان را در فشار بيشتري از سوي غير مسلمانان قرار خواهد داد.


نقل از سایت نافذ ... ارسال شده در تاریخ 1388/8/25

هیچ نظری موجود نیست: