ويژگی های وامتیازات فرقه وهابیت در نگاه استاد دکتر سید مهدی موسوی

فرقه وهابيت نسبت به ساير فرق واديان ويژگي خاصي دارد و ازامتيازات ويژه اي برخورداراست كه امروزه نمي توان آن راصرفا يك اعتقاد محسوب كرد بلكه اين فرقه جنبه سياسي به خودگرفته وبه صورت ابزاري دردست استعمار ودشمنان تشيع قرار مي باشد ازجمله طالبان و القاعده به خلاف مكاتب اربعه اهل تسنن كه يك سير طبيعي داشته ولي وهابيت اين طورنيست0عوامل رشد وهابيت .

1.جاذبه وداعيه اي كه در دعوت اين فرقه است: كه ميخواهيم تمام اسلام را از خرافات و بدعتهايي كه درطول 1400سال در آن به وجود آمده است نجات دهيم (اسلام پاكي) دنياي اسلام چون با هجمه عظيمي از خرافات مواجهه است ادعاي وهابي ها جلب توجه مي كند. جريان وهابي ها مانند جريان جنگ صفين است كه قرآن ها را برسر نيزه كردند و مسائل مهم اعتقادي شيعه را كنار گذاشتند.

2. القاي شبهه: هميشه القاي شبهه راحت وآسانتر از پا سخ به آن است. اين شيوه را وهابيت به شدت دنبال مي كند و با القاي شبهه در ميان مردم خصوصاً در دين و تشيع زمينه رشد خود را فراهم كرده است.

3. قدرت و تبنيه اقتصادي كه وهابيت در اختيار دارد. عربستان با حدود 22ميليون جمعيت اولين توليد كننده نفت است و در آمد كلاني از آن به دست مي آورد و نيز از حج و مدينه النبي در آمد بسياري دارد كه باعث شده است كه قدرت زيادي را در گسترش وهابيت به دست بياورد.

4. استفاده از روشهاي تبليغي: بزرگترين اجتماع وهابيت كه دومين اجتماع بزرگ بعد از مراسم معنوي حج مي باشد هر سال در روز 13آبان در پاكستان برگزار مي شود و روشهاي تبليغي مختلف را به كار مي گيرند كه با تبادل نظر بتوانند در دنيا تبليغ وهابيت را بنمايند.

نكته: امروز وهابيت مانند ساير فرق به شاخه متعددي تقسم شده است كه ديگر كسي قادر به بررسي تمامي شاخه هاي آن نيست بنابراين بايد هركسي شاخه اي را انتخاب كند و پيرامون آن كار كند.


ارسال شده در تاریخ 1388/8/25

۱ نظر:

پایگاه دانلود تشیع ایانشهر گفت...

با سلام و خسته نباشید.
احتراما به استحضار میرساند با عنایت به گسترش شدید سلفیت در سیستان و بلوچستان .پایگاه دانلود تشیع ایرانشهر قصد دارد با تلاش و همکاری دوستان در این استان و ایران اسلامی بزودی در پناه عنایت صاحب الزمان (عج)به مبارزه گسترده و منسجم با این پدیده شوم بپردازد.
در این خصوص در حال راه اندازسایت جامعی با نام "پایگاه مجازی شیعیان بلوچستان"(مکران شیعه) www.makoran.irمیباشد.
لذا خواهشمند است زمینه فعالیت خود را اعلام نمائید.
ضمنا برای شهرستانهای این استان نیازمند خبرنگار افتخاری (با رعایت جوانب احتیاطی)هستیم.
منتظر پیشنهاد برای راههای مقایله با این پدیده هستیم
با احترام