توهین به وهابیت توسط....


قابل توجه عزیزان اهل سنت
برای آقای شافعی، حرم و گنبد و بارگاه ساخته اند،
حنبلی ها و حنفی ها كه در بغداد بر روی قبر احمد بن حنبل و ابوحنیفه، گنبد و بارگاه ساخته اند واموالی برای آن صرف كرده اند:
آقای عبدالرحمن براج از علمای وهابیت با كمال وقاحت فتوا داد:
تمام كسانی كه كمك می كنند برای ساختن قبور أنبیاء و اولیاء و صالحین و علماء:
هؤلاء محادون لله و لرسوله و مخالفون لشریعته
اینها دشمن خدا و پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند و مخالف شریعت پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.
برای دیدن متن، سایت بن جبرین یا عبد الرحمن براج را در سایت گوگل یا یاهو جستجو كنید و بنویسید:
موقع عبدالرحمن براج یا موقع بن جبرین
اما ببینیم ایات قرأن ةر مورى ساخت قبور أنبیاء و اولیاء و صالحین و...
ما دو آیه در قرآن داریم. حتی بزرگان اهل سنت در كتاب های تفسیری خود صراحت دارند كه این دو آیه، دلیل بر جواز مشروعیت جواز بناء بر روی قبور بزرگان و اولیاء است.
1-آیه 21 سوره كهف:
إِذْ یَتَنَازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا
بعد از روشن شدن قضیه اصحاب كهف، مردم می آیند می بینند كه اینها در درون غار از دنیا رفته اند. كسانی كه آنجا حاضر شدند، دو دسته بودند؛ یك دسته كفار و یك دسته مؤمنین. نزاعی در گرفت. یك عده گفتند كه بر روی قبر اصحاب كهف، ساختمان یادبودی بناء می كنیم. عده ای كه قدرت بیشتری داشتند و غلبه پیدا كردند بر دسته اول، گفتند كه ما بر روی قبر آنها مسجد بناء می كنیم. .
مشركین گفتند: ما بر روی قبر آنان ساختمان یادبودی بناء می كنیم، چون آنان فرزندان اجداد ما هستند.
مسلمانان گفتند: ما سزاوارتریم، چون آنان مؤمن و موحد بودند و بر روی قبر آنها مسجد بناء می كنیم و در این مسجد عبادت می كنیم.
جامع البیان طبری، ج15، ص278 - درالمنثور سیوطی، ج4، ص217 - فتح القدیر، ج3، ص277
این صراحت دارد هم بر جواز بنای مسجد بر روی قبور، هم نماز خواندن و عبادت كردن.


2-آیه 36 سوره نور:
فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْكَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَ الْآَصَالِ.
در خانه هایی كه خداوند اجازه داده است تا این خانه ها برافراشته شود و نام خدا در این خانه ها برده شود و صبحگاهان و عصرگاهان، تسبیح خداوند در آنجا گفته شود.
اولا مراد از بُیُوتٍ چیست؟
در روایات داریم كه وقتی این آیه نازل شد:
فقام إلیه رجل، فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ قال: بیوت الأنبیاء. فقام إلیه أبو بكر، فقال: یا رسول الله! هذا البیت منها لبیت على و فاطمة؟ قال: نعم من أفاضلها.
یكی از صحابه از نبی مكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) سؤال كرد: ای رسول خدا! مراد از این بیوت چیست؟ پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: مراد، خانه های انبیاء است. آقای ابوبكر بلند شد و گفت: آیا خانه علی و فاطمه هم جزء خانه های أنبیاء هستند؟ پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: بله، از افضل ترین آن خانه هاست.
درالمنثور سیوطی، ج5، ص50 - تفسیر ثعلبی، ج7، ص107 - شواهد التنزیل حسكانی، ج1، ص533 - تفسیر آلوسی، ج18، ص174
پس مراد از بیوت، بیوت أنبیاء است و خانه حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) هم از برترین آن خانه هاست.
مراد از تُرْفَعَ و برفراشتن چیست؟
جناب ابن عباس و مجاهد، كه از مفسران بنام اسلامی هستند، رأی داده اند كه مراد از تُرْفَعَ یعنی:
تُبنی و تُعلی
ساختمان بناء شود و برافراشته شود.
تفسیر بحر المحیط، ج6، ص421 - زاد المسیر ابن جوزی، ج5، ص364
به علاوه
برخی مانند حسن بصری و ضحاك گفته اند كه مراد از آن، احترام و گرامی داشتن آن خانه هاست.
زاد المسیر ابن جوزی، ج5، ص364
هر معنایی كه بگیریم - چه بناء و چه برافراشته شدن و چه گرامی داشتن -، بناء بر قبور انبیاء و اولیاء و حرم سازی و گنبد سازی، یكی از مصادیق بارز گرامی داشتن بیوت أنبیاء و أئمه (علیهم السلام) است.

در این موارد است که روشن میشود فرقه وهابیت یک فرقه تاسیسی است.
ارسال شده در تاریخ 1388/8/24

هیچ نظری موجود نیست: