1200 طلبه شیعه و 34000 طلبه اهل سنت در سیستان وبلوچستان

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی در مراسم معارفه مسئول نمایندگی حوزه علمیه در تهران گفت: حوزه‌های علمیه سابقه درخشان طولانی دارد و شاید این یکی از سیاست‌های ائمه (ع) برای حفظ دین در طول غیبت کبرا بوده است.




نایب رییس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امام صادق (علیه السلام) طلبه‌ها را به تقوا قبل از علم توحیدی دعوت کرده و مراقب آنها بودند و بعضی‌ها را به تحصیل در رشته‌‌های خاص تشویق می‌کردند و بعضی‌ها را به فتوا دادن امر می‌نمودند و روش تربیتی امام صادق(علیه السلام) برای ما درس است.



عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به برکت شیخ‌انصاری‌ها، آیت‌الله حائری و بروجردی‌ها و امام خمینی (ره) امروز در حوزه علمیه قم شاهد حضور 60 هزار طلبه هستیم.



مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات حضرت امام (ره) بر حفظ حوزه گفت: وصیت امام آن بود که در همه اعصار خصوصاً در عصر حاضر نقشه‌ها و توطئه‌های مختلفی در کار است، علما و فضلا نگذارند حوزه‌‌های فقهی و اصولی منحرف شود.



آیت‌الله مقتدایی گفت: بقای دین به حوزه‌های علمیه است و امروز ضرورت زمان اقتضا می‌کند، تحولی در حوزه داشته باشیم و انتظارات مردم از حوزه را پاسخ دهیم.



مدیر حوزه‌های علمیه افزود: چندین هزار مسجد در کشور خالی از امام جماعت است و این برای حوزه تاسف‌ دارد وضع کشور اسلامی ما نباید این گونه باشد.



عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: در خارج از کشور تقاضای مبلغ و استاد دانشگاه زیاد شده و ما باید طلابی را تربیت کنیم که اسلام را با زبان کشورهای مختلف تبلیغ کنند.



آیت‌الله مقتدایی گفت: تحول در حوزه باید با تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها شروع شود زیرا بدون تقویت آنها تحول ممکن نیست.



مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در گذشته در همه شهرستان‌ها و استان‌ها افرادی صاحب رساله و نظر وجود داشتند اما امروز در این مورد خلاء احساس می‌شود و ما باید با دایرکردن درس خارج در استان‌ها این خلاء را پرکنیم و تراکم در قم کم ‌شود.



نایب رییس جامعه مدرسین تصریح کرد: ما از جهاتی در تقویت حوزه‌‌ها، اولویت را به سیستان و بلوچستان دادیم زیرا 500 طلبه برادر و 700 طلبه خواهر در مقابل 22 هزار طلبه برادر و 12 هزار طلبه خواهر اهل سنت وجود دارد.



آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: به نظرخواهی از مدیران و علما و مدارس شهرستان‌ها تاکید داریم تا ضعف‌ها را بررسی کنند و از نظر تهذیب و اخلاق و رشد تربیت طلاب را بررسی نمایند.



عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تهذیب و پژوهش مانند آموزش باید جزء برنامه باشد تا طلبه پژوهش ‌محور بار بیاید.



وی بیان داشت: توسعه حوزه علمیه تهران را در اولویت بعدی قرار دادیم و با احداث دفتر نمایندگی لازم نیست مدارس علمیه تهران به قم برای نیازها و برنامه‌هایشان مراجعه کنند.



آیت‌الله مقتدایی در پایان با معرفی حجت‌الاسلام حمیدی به عنوان مسئول نمایندگی حوزه علمیه قم در تهران گفت: حجت‌الاسلام حمیدی در حوزه، منشأ خدمات بود و حضور در مجلس و دانشگاه نشان از مدیریت ایشان دارد .



مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد باید همه، دست به دست هم دهند و همدیگر را کمک کنند تا در مدت کوتاهی در حوزه علمیه تهران آنچه نظر امام و مقام معظم رهبری است انجام بگیرد

۱ نظر:

طلبه گفت...

تو قم چند تا طلبه رو خوب نگهدارند و به فکرشون باشند
اقای حقیقت وهابیا رو همین طلبه ها خورد میکنند