راه دوری نباید رفت.خطر وهابیت بیخ گوشمان هست

جنایات برخی از برادران بی وجدان (بخش یک )
برخی از برادران بی وجدان ما طی این چند سال جنایاتی عظیمی مرتکب شدند و نامردیهایی کردند که در تاریخ بلوچستان بیسابقه است.
این عده قلیل از برادران سود جو و دشمن صفت برای بهره برداری و نفع شخصی خویش ظلمهایی بسیاری بر مردم مظلوم ما تحمیل نمودند.
روش کار این عده این بود که با درک نمودن حساسیت روحانیت معظم شیعه به مسایل مذهبی سعی می کردند هر چیزی و هر مشکلی را رنگ مذهبی دهند. اگر دو نفر بخاطر هر چیزی دعوا می کردند به آن رنگ مذهبی می دادند و آنرا دلیل مظلومیت مذهب شیعه قرار می دادند.
با دروغهای بسیار واضح و آشکار بزرگان و مسئولان مملکت ما را فریب دادند. به مردم مظلوم بیچاره و کم سواد ما هزاران مارک چسبانیدند. در حالیکه ما انتظار داشتیم با شناختی که اینها از ما دارند مدافع ما بشوند.
نمونه ای از گزارشات دروغین اینها
بنده همراه هیئتی بودم به قم رفتیم . با مرجع عالیقدر جناب مکارم شیرازی ملاقاتی داشتیم . پس از بحث و مذاکره ، مطلبی که ایشان در بیانات خودش خطاب به ما فرمودند این بود:
آنچه فضای دوستی و برادری را تیره کرده گزارشاتی است که (توسط برادران بومی ) از بلوچستان می رسد آن گزارشات این است که : اهل سنت با دلارهای نفتی که از عربستان می گیرند املاک و زمینها و مغازه های برادران شیعه را خریداری می کنند تا آنها را به خاک سیاه بنشانند .... و همچنین گزارش رسیده که اهل سنت با اصل - فرزند کمتر زندگی بهتر – مخالفند و سعی می کنند فرزند زیاد داشته باشند تا تناسب جمعیت را بهم بزنند...
بسیار متعجب شدیم از ایشان خواستیم هیئت مخصوصی برای تحقیق ارسال نمایند تا از نزدیک مسئله را مورد بررسی قرار دهند.
همین گزارش را جاهای دیگر به شکلی مهم تر داده بودند گفته بودند آقا در سر زمین سیستان طرح اسرائیل دارد اجرا می شود بلوچها خانه های سیستانیهای مظلوم را خریداری می کنند و آنها را بیچاره می کنند.
در آن ایام هیئتها و گروههای مختلفی از جانب مراجع مختلف آمده بودند و هر چه می گشتند از اسرائیلیها خبری نبود دست از پا درازتر بازگشتند.
واما:
توهین به هیئتی که خودشان دعوت کرده بودند کار هربلوچ مهمان نوازو انسان دوستی نیست .انتخاب این ادبیات ناشی از دگم وغیر اجتماعی بودن گویندگان ان هست.هیئت برای تحقیق امده بود ونه اثبات یک ادعا که با نتیجه نگرفتن دست از پا درازتر برگردند.بیان این جمله ( دست از پا درازتر) شایسته ادبا نیست .
برای رد نظر این عالم مسجد مکی کافیست به فرمایشات رئیس العلمایشان و لیدر جریان تندرو و افراطی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان جناب اقای مولوی عبدالحمید اشاره ای هرچند کوتاه داشته باشیم .این مطالب در یکی از محافل خصوصی زابل در میان برخی از دست نشانده ها ایراد شده است که توجه بفرمایید:
.........................................................................................................................................
*«دولت ديگر از هم پاشيده و نيروي انتظامي را هم كه مي بينيد . همه چيز را با پول مي شود خريد !»
مولوي عبدالحميد اظهاراتي تامل برانگيز كه به نظر مي رسد از كشته شدن برخي اشرار قاچاقچي و برهم زنندگان نظم و امنيت اجتماعي در آن منطقه عصباني بوده است ، كشته شده ها را « برادران ما ، شما » و « اصحاب رسول ا... »؟! خطاب كرده و آنها را اهل جنت ناميده و در تحريكي آشكار گفت :
..........................................................................................................................................
*« بر ما و شما واجب است كه انتقام خون آنان را بگيريم .»

*« آنچه را فكر نمي كرديم ، امروز ما و شما مي بينيم . يك روز نمي دانستيم در استانداري چه مي آيد و چه مي شود ولي امروز آقاي مباركي از ما ( فرزند ما ) معاون مالي و نيروي انساني استانداري است . تعدادي از فرمانداران در استان ، مدير كل راه ، سازمان مسكن و شهرسازي استان كه واقعاً زحمت كشيده و 250 قطعه زمين يا بيشتر از آن را با خطراتي كه در پيش او بود ، با دفتر ما برنامه ريزي كردند و واگذار كردند . مسئوليت بازاچه مرزي تمام استان در دست ماست . آقاي« كهرازهي » از ماست ، مشكلي نداريم ولي صحبتي كه به شما مولويها در زابل دارم ( منظور مولوي شه بخش امام جمعه زابل ) ضعيف عمل مي كنيد .»
..........................................................................................................................................
وي مولوي هاي زابل را به خريد زمين از شيعيان جهت شهرك سازي تشويق و ترغيب كرد و گفت :
*« مسير جاده زابل « دوست محمد » بسيار مهم است . تردد شهر به فرودگاه است و به هر قيمتي كه شده ، زمينها را از شيعيان بخريد و آنجا بايد تا پايان سال يك شهرك شود . امروز قدرت و پول در دست شماست . شما همين حالا مي توانيد همه چيز شيعه را بگيريد چه برسد به زمين .»
..........................................................................................................................................
صحبتهای فوق از طرف مولوی عبدالحمید در یکی از محافلی که از قضا چند تن از دوستان هم انجا بودند بیان شده بود.این او با این حرفها چه هدفی را دنبال میکند؟.
مولوی احمد هنگام افتتاح حوزه ی غیر قانونی ابوحنیفه ی عظیم اباد زابل گفته بود که:
*باید در همه ی روستاهای زابل یک مدرسه ی دینی ساخته شود همانند مدارس دولتی.
*چرا مولوی احمد این هدف را اشکار بیان میکند؟
برخی از دوستان میگویند که در زابل سی مدرسه ی دینی و در بلوچستان هم در هر کوره دهاتی یک مدرسه ی دینی اهل سنت وجود دارد انها میگویند عوامل مسجد مکی چرا نمی گذارند تا در مدارس یک پایگاه بسیج مردمی دایر گردد.
اگر اقایان مسجد مکی با انقلاب و نظام بیگانه نبوده و خود را شهروند ایرانی و مدافع انقلاب و کشور میدانند چرا اجازه نمی دهند تا طلاب اهل سنت بسیجی شوند؟از چه میترسند؟
مولوی عبدالحمید میگوید که حضور طلاب خارجی در مدارس دینی اهل سنت این استان یک نعمت برای جمهوری اسلامی هست.و این طلاب در راهپیمایی ها نیز شرکت میکنند و میتوانند مبلغ ایران در خارج باشند.این حرفشان درست اما چرا اجازه نمی دهند تا طلابشان در داخل کشور هم مبلغ انقلاب باشند؟.
*چرا از تشکل مردمی بسیج در کنار گوششان میترسند؟
*ایا این رفتارشان دال بربیگانه بودن با انقلاب نیست؟
شتر سواری که دولا دولا نمیشود.تازه اگر هم واقعا اقایان مسجد مکی وصل به انقلاب باشند به همه ی منافع خود که منافع انقلاب هست میرسند.
وقتی مولوی و طلاب وصل به انقلاب و دلسوز انقلاب و با مردم باشند بی شک انقلاب جانش را فدای انانی میکند که برای سلامتی و حفظ او از خود گذشتگی کرده اند.
*مولوی میگوید که مراسم ختم بخاری برای انقلاب برکت است.!!!!
*کجای ان برکت است؟
*کدام سخنران در دفاع از انقلاب حرفی زد؟
*کدام سخنران در حمایت از فرمایشات رهبری نظام حرفی زد؟
*بررسی که شود همه سخنرانان ، انقلاب ، نظام و مسئولین را به باد انتقاد گرفتند.ایا این رفتار، شایسته ی طرفداران انقلاب هست؟
*ایا نباید به سیاستهای توسعه طلبانه شک کرد؟ .ایا نباید به ساخت حوزه در فاصله ی دویست متری و اوردن طلبه از شهرهای دیگر کشور به زابل شک کرد؟
*چرا باید زمینهای کمربندی دوست محمد انهم به سفارش یک عالم دینی خریداری شود؟.این عالم دینی که نباید دنبال زخارف دنیا باشد.زمینها به چه منظوری باید خریده شوند؟
*زمینهای اطراف پارک لاله ی زاهدان را چه کسانی خریده اند؟
*اقای ریگی شهردار اسبق چرا این زمینها را به اقای ..... که از برادران اهل سنت هست با قیمتهای میلیاردی تماما فروخت؟
*چرا شهروندان فارسی زبان با تهدید وادم ربایی مجبور میشوند تا بازار رسولی را تخلیه کنند.؟
*چرا همه ی ادم رباها باید از بلوچها باشند ورباینده شده ها از افراد متمول ؟
* چرا باید نرخ سرمایه گذاری روند نزولی بیابد؟؟
*چرا عده ای از اهل سنت استان با هجوم به یکی از مناطق اصفهان در حال تشکیل شهرک بزرگی باشند ؟
*چرا در شهر بیرجند بهترین خانه ها اخیرا متعلق به اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در خیابان پاسداران میباشد؟
*چرا مولوی باید چندین زن بگیرد ؟ و چرا مولوی احمد باید چند زن و بیش از بیست فرزند داشته باشد؟
*چرا در استان با وجود مشکلات اشتغال زایی و مسکن و رفاه و اموزش ازدیاد نسل و تعدد زوجات تبلیغ میشود؟
و ده ها سئوال دیگر که از حوصله ی این مقال خارج است اما فقط بنای اشاره داشتیم که گزارش دهنده گان جنایت کار نبوده و دروغ هم به مراجع گزارشندادند. شاید ادبیات گفتاری فرق کند اما واقعیات موجود در استان مستند و گویای اهدافی هست که قطعا نظام را با چالشهای قومی و مذهبی شدیدی در اینده روبرو خواهد کرد.
پر واضح هست که این سیاستها از خارج دیکته میشود ومجریانش هم در استان مشخص اند .راه دوری نباید رفت
ارسال شده در تاریخ 20/7/88

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام علیکم
احتراما باستحضار می رساند پیرو هماهنگی پیامکی با اینجانب از وبلاگ شما دیدن نمودیم مایه بسی خرسندی و خوشحالی است که شما مشغول کارهای عجیب غریب می باشید از شما بر این ترسانم که این چند تیکه اعتقاد را که داری از دست بدی و وهابی شوی و شما هم مثل آنها فتوا بدهی یا اگه توفیق نداشتی وهابی بشوی ترورت نمایند ،ان شاءا...
التماس ریا
حاج آقا و دوستانش

Unknown گفت...

سلام آقا سعید
چند نکته
1.این سرویس که شما برا وبلگ انتخاب کردی درسته تبلیغ نداره ولی واقعا خیلی امکانات کمی داره
2. برا نظر دادن حتما باید به یکی از سرویسهای پایین عضو شده باشدیم(مثل ای ام و گوگل و ورد پرس و .... در حالی که در سایر سرویسهای تارنگار یا همون وبلاگ نظر دادن خیلی آسانتر است.
3.قالب وبلاگتان خیلی جالب نیست ؟(البته اساعه ادب نشه)
4. التماس دعا دارم و مارا نیز دی هفته کرامت از یاد نبرید.
5.بچه سلام دارن خدمتتون.
6. کاری داشتی ایمیل بزن
esmekhani@Gmail.com
7. خداحافظ