روحانی عربستانی اعلام کرد: "میکی‌ماوس" و "جری" سربازان شیطانند!



روحانی سرشناس عربستانی که همواره در یک برنامه تلویزیونی دولتی به ایراد خطابه می پردازد، ضمن اعلام انزجار از موش‌ها بویژه شخصیت‌های کارتونی "میکی ماوس" و "جری" خواستار کشته شدن تمام موش‌ها شد.

به گزارش شیعه آنلاین، هفته نامه دی ولت مدعی شد یکی از روحانیون عربستان در سخنانی با "سربازان شیطان" خواند موشها خطاب به همه مسلمانان معتقد دستور قتل عام موشها را صادر کرد. به گفته "شیخ محمد موناجید" مسلمانان وظیفه دارند چنین کاری را انجام دهند.
در همین حال یکی از وب سایت‌های عربی با انتشار این خبر در مورد سخنان این روحانی در مورد ممنوع کردن تماشای کارتون‌های "میکی ماوس" و "تام و جری" به بحث پرداخت. این در حالی است که سایت هفته نامه آلمانی "دی ولت" با استناد به سخنان این روحانی در مورد "سربازان شیطان" بودن موش‌ها ادعا کرد این جانوران در شریعت اسلامی حیواناتی منفور هستند.
شیخ "محمد موناجید" با اشاره به صحنه‌های خشونت باری كه كارتون‌هایی چون "تام وجری" و "میكی ماوس" برای کودکان به تصویر می‌كشند، این كارتون‌ها را برای كودكان مضر دانسته و نسبت به اثرات مخرب پخش كارتون‌های خارجی از تلویزیون هشدار داد.
روزنامه‌ "چانیا دیلی" در این باره نوشت این مقام مذهبی كه پیش از این به عنوان دیپلمات عربستان سعودی در واشنگتن دی‌سی ساكن بوده است، در سخنانی تاكید كرده است كه پخش كارتون‌های میكی ماوس از تلویزیون كشورهای عربی باید متوقف شود.
ارسال شده در تاریخ 15/7/88

هیچ نظری موجود نیست: