نشر "فحشا" با استفاده از "فتوا"

نشر "فحشا" با استفاده از "فتوا"
فتوایی جدید که از سوی "جمال بنا" اندیشمند اسلامی مصر صادر شده، موجب به وجود آمدن جنجالی در میان علمای دینی و حقوقی شده است.
به گزارش شیعه آنلاین، "جمال بنا" که یکی از سرشناس ترین چهره های اسلامی مصر است به تازگی طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "الساعه" اعلام کرده که "بوسیدن" دختران و پسران، حتی اگر هم ازدواج نکرده اند، در اماکن عمومی بلامانع است.

وی در ادامه این سخنان عجیب خود افزوده: این کار جزو گناهان کوچک به شمار می رود و ثواب موجب پاک شدن این گونه گناه ها می شود زیرا این گونه رفتارها از ضعف بشر نشأت می گیرد.

"بنا" در ادامه با دفاع شدید از ادعای خود افزود: در این عصر و دوران باید به واقعیت های غیرقابل انکار اعتراف کنیم و آن ناتوانی جوانان به ازدواج کردن به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، و این درحالیست که خداوند غریزه جنسی را در بدن بشر قرار داده است.
ارسال شده در تاریخ د8/8/88

این اندیشمند سرشناس مصری در ادامه برای اثبات ادعاهای خود گفت: نباید نسبت به این مشکلات بی توجهی کنیم زیرا خداوند در قرآن کریم می فرماید: "لا یکلف الله نفسا إلا وسعها ..". البته این به معنی تبلیغ فساد نیست بلکه پذیرفتن واقعیت است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه همیشه سخنان من بد برداشت می شود در حالیکه من معتقدم "بر انسان واجب نیست که هر کار حرامی را انجام ندهد".

در واکنش به این اظهارات عجیب برخی از علمای الأزهر از جمله شیخ "جمال قطب" که در گذشته رئیس کمیته فتوا بود، صدور این "فتوا" را موجب افزایش "فحشا" دانسته اند.

"جمال قطب" در ادامه افزود: من بیش از 30 سال است که "بنا" را می شناسم. او درگذشته هم کشیدن سیگار برای روزه دار را حلال دانسته بود.

گفتنی است "جمال بنا" اکنون 81 سال سن دارد و در گذشته یکی از اعضای کمیته فتوا در دانشگاه الأزهر بوده است. قانون این کمیته اجازه نمی دهد افراد بعد از 80 سالگی عضو این کمیته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: