فتواي جديد و عجیب علمای سعودی!

فتواي جديد و عجیب علمای سعودی!

علماي عربستان سعودي اخیرا طی بيانيه اي فتواي تحريم اهداي گل به بيماران را به اطلاع مسلمانان جهان رساندند.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، در اين بيانيه آمده است: در پي افزايش گل فروشي هاي اطراف بيمارستان ها و اهداي گل از سوي عيادت كنندگان به بيماران، مركز پژوهش هاي علمي و دفتر افتاء عربستان سعودي برای صدور فتواي تحريم اهداي گل به بيماران اتفاق نظر كرده و آن را به آگاهي مسلمانان جهان مي رساند.

اين مركز همچنين با اشاره به دلايل صدور اين فتوا تصريح كرد: با توجه به اينكه آيين اهداي گل به بيماران سنتي است كه مسلمانان جهان از كشورهاي غربي اتخاذ كرده اند، لذا عمل كردن به آن غير مجاز است.

مركز مذكور همچنين در اين بيانيه آورده است: اهداي گل به بيمار علاوه بر اينكه از سنت هاي بلاد كفار است، هيچ منفعتي براي بيمار نخواهد داشت، لذا اهداي آن امري بيهوده است.

علماي مذكور در ادامه عنوان كردند: مصرف كردن اموال مسلمانان در راه هاي بيهوده اي همچون اهداي گل به بيماران، امري غير مجاز بوده و به جاي اين امر دعا كردن براي بيمار و آموزش راه هاي درمان الهي به آن امري پسنيده تر است.

يادآوري مي شود علماي عربستان سعودي چندي پيش اهداي گل سرخ در روز والنتاين را حرام اعلام كردند كه فروش گل سرخ در آن روز به طور كلي ممنوع شد

هیچ نظری موجود نیست: