فتاوای عجیب و غریب جدبد وهابی ها


يک فتواي عجيب ديگر از وهابي‌ها
مجله خانوادگي "روتانا" چاپ کشور اردن در شماره جديد خود اعلام كرد: یکی از شیوخ وهابی، استفاده از رستوران‌های بوفه‌باز (سلف سرويس) که در آن چندین نوع غذا سرو می شود را حرام اعلام کرد!

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از ابنا، این در حالی است که بیشتر رستوران‌ها و هتل‌های عربستان و سایر کشورهای عربی از این نوع رستوران‌ها استفاده می‌کنند و مردم نیز نوعا به دلیل تنوع غذایی، این نوع رستورانها را ترجیح می‌دهند.
این فتوا با واکنش هتلداران و صاحبان رستوران‌ها و سایر اقشار مردم مواجه شده و آنها را دچار نوعی سردرگمی و عصبانیت کرده است.
جدیدترین فتوای علمای عربستان؛دیدن سریال های ترکیه حرام است (+عکس)
طبق جدیدترین فتوای صادر شده از سوی برخی مفتیان وهابي عربستان سعودی از جمله شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ"، دیدن سریال های ترکیه اقدامي حرام محسوب می شود.

به گزارش شیعه آنلاین، در این فتوای صادر شده توسط علمای وهابي عربستانی، پخش اینگونه سریال ها از سوی شبکه های ماهواره ای "مبارزه با خدا و پیامبر اسلام(ص)" معرفی شده است.

در همین راستا شیخ "عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" مفتی اعظم عربستان سعودی گفت: مشاهده اینگونه سریال ها جایز نیست زیرا در آن شر و بلا وجود دارد و اخلاق در چنین فیلمهایی منهدم می شود و در آن فقط با فضائل الهی و اسلامی مبارزه شده است.

"الشیخ" در ادامه افزود: سریال های ترکی سریال هایی جنایتکارانه، خبیث، گمراهانه، زیانبار، آزار دهنده، اذیت کننده و فاسد هستند.

"آل الشیخ" که رئیس هیئت بزرگان علما و اداره پژوهشهای دینی عربستان سعودی است در ادامه گفت: برای صدور این فتوا ابتدا موضوع میان برادران مطرح شد و مورد تأیید قرار گرفت.

در همین راستا از سوی دیگر شیخ "عبدالله بن سلیمان بن منیع" از اعضای هیئت بزرگان علمای عربستان گفت: هدف از اینگونه سریال ها منحرف کردن بشر و منهدم کردن انسانیت است زیرا بیننده را به روی آوردن به هوا و هوس می خواند و انسان را به آزادی کامل و مطلق و خارج از هرگونه قید و بند دعوت می کند و بی شک بدین ترتیب شهوت و هوا و هوس بر انسان غلبه خواهد کرد و حلال و حرام در هم مخلوط می شود.

وی در ادامه افزود: مسلمان با تقوا که از خداوند متعال می ترسد، خطر اینگونه کارها را می داند و بدون شک از آن پرهیز می کند و فرزندان و خانواده خود را نیز از دیدن این چنین سریال های "ضد اخلاقی" منع می کند.

شیخ "منیع" همچنین گفت: متأسفانه وسایل ارتباط جمعی وجود ندارد که از خدا بترسد و تقوا پیشه کند و به جای اینکه ندیدن اینگونه فیلم ها را تبلیغ کنند، برای مشاهده هر چه بیشتر آن تبلیغ می کنند زیرا بیشتر مالکان اینگونه شبکه ها افرادی یهودی، مسیحی و سکولار هستند.


نکته قابل توجه اینست که این فتوا در حالی صادر شد که طی یکی دو سال اخیر بسیاری از شهروندان عربستان سعودی به مشاهده سریال های ساخت ترکیه روی آورده اند و به شدت از آن استقبال می کنند.

ناگفته نماند برخی از این سریال ها داستانهای عاشقانه ای را دنبال می کند که به دلیل تأثیر آن بر زندگی و خانواده های عربستانی، طی چند ماه اخیر مشکلات فراوانی را در میان بسیاری از زن و شوهرهای این کشور به وجود آورده است.

برای نمونه دو سریال "نور" و "سالهای گمراهی" که به زبان عربی از سوی شبکه MBC پخش شد، به شدت مورد انتقاد محافل فرهنگی و غیرفرهنگی عربستان قرار گرفت زیرا موجب طلاقهای زیادی در عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد.

شایان ذکر است آخرین طلاق صورت گرفته که علت و منشأ اصلی آن اینگونه سریال ها بوده، در شهر یمنی "مکلا" در تاریخ 24/7/2008 یعنی پنج شنبه گذشته رخ داد.

شورای فتوای مالزی:پوشیدن شلوار برای زنان حرام است!
شورای فتوای مالزی اعلام کرد: پوشیدن شلوار توسط زنان و دختران این کشور اقدامی ضد اسلامی است و نباید انجام شود.

به گزارش شيعه آنلاين، این شورا اعلام کرده است که زنان و دختران با پوشیدن شلوار ممکن است شبيه پسران شوند كه اين خود عاملي تحريك كننده است.
گفتني است این فتوا با مخالفت های گروهی از NGO های مالزیایی و همچنین افرادی از دیگر مذاهب در این کشور اسلامی شده است.
«موسی حسن» فرمانده پلیس مالزی در اين رابطه اظهار داشت: اگر ما احساس کنیم که این مخالفت ها برای امنیت ملی ما خطرناک است، تدابیر لازم را در مورد آن اتخاذ خواهیم کرد.
لازم به ذكر است این فتوا در حالی اعلام می شود که پیش از این نیز شورای فتوای مالزی انجام ورزش یوگا را به دلیل داشتن بعضی از حرکات آیین هندو ممنوع اعلام کرده بود.
گفتني است طي چند وقت اخير انديشه‌هاي افراطي و نزديك به وهابيت در برخي كشورهاي شرق آسيا به ويژه اندونزي و مالزي به شدت افزايش يافته است.

هیچ نظری موجود نیست: