در درگيري هاي روز گذشته ميان نيروهاي ارتش يمن و گروه الحوثي ده ها نفر کشته شدند.

گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از پرس تي وي، منابع امنيتي يمن اعلام کردند نيروهاي ارتش يمن روز شنبه در محله هاي قديمي شهر صعده با شبه نظاميان گروه الحوثي به شدت درگير شدند که به کشته شدن دهها نفر انجاميد.
جنبش الحوثي پيش از اين از ادامه درگيري ها در مناطق مختلف استان صعده و عمران در شمال يمن خبر داده بود.
تلاش ها براي ميانجيگري ميان ارتش يمن و گروه الحوثي، ناکام مانده است و سرکوب مبارزان الحوثي به دست نظاميان يمن همچنان ادامه دارد.
کمک هاي امدادرسانان به آوارگان يمن نيز بسيار دشوار شده است. کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل اوضاع آوارگان را در يمن بسيار بحراني خوانده و اعلام کرده است از ابتداي درگيري ها ميان دولت يمن و گروه الحوثي در سال 2004 تاکنون، 150 هزار شهروند يمني آواره شده اند.
کميته بين المللي صليب سرخ امروز اعلام کرد به علت درگيري هاي اخير در شمال يمن هزاران نفر از مردم اين مناطق مجبور به ترک خانه هاي خود و عزيمت به مناطق امن شده اند.
اين درحالي است که مقامات ارتش يمن از اعزام جنگنده و نظاميان به نقاط شمالي اين کشور براي مقابله با الحوثي خبر داده اند.
منابع خبري گزارش هايي را درخصوص دخالت مستقيم هواپيماهاي عربستاني در عمليات يگان مسلح و نيروهاي امنيتي ارتش يمن عليه الحوثي ها منتشر کردند.
اما يک مقام مسئول در وزارت دفاع يمن گفت اين اخبار صحت ندارد و هواپيماهاي عربستاني در اين جنگ مشارکت نداشته اند.
از ماه اوت که دولت "عمليات زمين سوخته" را ضد مبارزان الحوثي به راه انداخت درگيري ها شديدتر شده و هزاران غيرنظامي خانه هاي خود را ترک کردند و به مناطق امن پناه ببردند./انتهاي پيام/

هیچ نظری موجود نیست: